THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Tuesday, March 1, 2011

Apakah?

setelah berkurun abad lamanya since aku last tulis dalam BM, so hari ni aku tulis dalam BM. First of all, aku nak ucapkan Slamat Hari Lahir buat my dad. Bah, Happy Busdae~

Next up is, aku tetibe terpikirkan satu benda. Mesti susahkan, orang yang kerja dye carik glamor. Oh no, I don't mean artist sebab keje dorang memang carik glamor and being paid for it. Orang yang aku maksudkan kat sini is orang yang carik free publisiti. Dalah kene blakon ala pelakon handalan, tak dapat duit pulak tu... What motivates them to do so?

Agaknye lah kan, dorang ingat dgn dorang blagak macam international pop star, adelah orang yang nak jadikan dorang ni pop star? Kalaulah aku ada syarikat rakaman or whatsoever, first of all, aku takkan ambik minah-minah yang gedik semacam or mat-mat yang berlagak terlebih macho.

Oh, and don't get me wrong. Aku tak kata yang perempuan tak boleh gedik. Kadang-kala, and I do mean sometimes, gedik ni can be used to your personal advantage. Aku pun sometimes gedik ngan adik aku. Tapi, yang aku tak tahan is all this minah yang gedik tak bertempat. Aku dah jumpe berlambak spesimen yang macam ni.. yang ala-ala Paris Hilton gitu..

Yang aku sedih nye, banyak minah gedik ni orang Melayu. Contoh yang aku boleh bagi kat sini adalah, dalam kereteapi. Dulu time aku duduk Melaka, slalu jugaklah aku balik rumah naik kereteapi from Seremban to KL. Kat situ memang korang boleh tengok ragam manusia zaman sekarang. Yang aku perhatikan, (kalau aku tak tido dalam tren) perempuan Melayu, kalo masuk dengan boipren dia, fuh~ gedik dia... melampau.. Pegang pegang tangan, sentuh sentuh badan, cakap manja-manja, macam nak tunjuk sangat yang korang tu murah. Senang je lelaki tu nak sentuh badan korang. Pastu yang tak tahan, campur lagi dengan dialog yang aku tak paham saje nak bagi satu tren tu dengar....

Aku pun Melayu jugak, aku pun perempuan jugak, tapi takde la aku nak buat camtu depan orang... Tapi, you know what, yang paling aku tak suka skali kalau seorang minah yang menalipon boiprennya pastu cakap macam nak bagi satu dunia tau yang dia ada boipren. Apa, orang yang tak de boipren ni hina sangatkah? Mundur sangat kah? Aku tau la dorang suka ada orang sayang, tapi harus ke nak main muah muah kat talipon tu.. Harus ke nak cakap "I lap u" kuat-kuat? Hey, be decent la sikit. Aku tak rasa the public nak ambik tau pasal percintaan korang yang ala-ala Shakespeare tu. Dan aku tak heran la kalau ade makcik-makcik ngan pakcik-pakcik yang kata "haish, budak-budak zaman sekarang"

Just think about it, korang nak ke buat bende tu depan mak bapak korang? Aku tak tau la pasal mak pak korang, tapi kalau aku main muah-muah kat talipon, main sayang-sayang, da lama da kene baling dengan periuk kat blakang rumah tu. So next time kalau korang ade nampak minah-minah yang carik free publisiti ke atas diri sendiri, cuba korang tegur sikit. Lagi best kalau korang punya teguran tu berhiasankan sarcasm yang tajam-tajam belaka...


++saykoji89++
++sapa yang gedik memang tak boleh ngam dengan aku++

0 comments: